Auto gāzes filtri
Dec 202016Gāzes sistēmā tiek izmantoti rupjās un smalkās attīrīšanas filtri. Ja rupjās attīrīšanas (šķidrās fāzes) filtri pēc savas funkcijas praktiski neatšķiras viens no otra, varbūt tikai ar izmēriem, tad smalkās attīrīšanas (iztvaikotās fāzes) filtri ļoti aktīvi ietekmē gāzes sistēmas darba ilgumu (resursu). Tie var būt vienkāršie – ar kartona pildījumu, un sarežģītie – dažādas formas daudzslāņainās konstrukcijas.
Lētos filtrus, kurus uzstāda ietaupījuma nolūkos, var (netraucēti) izpūst ar gaisu pēc 100-200 tūkst. km, kas liecina par to, ka tie netiek galā ar savu funkciju. Daudz dārgākie filtri, kuri sastāv no vairākiem dažādu materiālu slāņiem, ievērojami labāk izpilda šo funkciju, un pēc 10-15 tūkst. km tos jau nevar izpūst, kas prasa tajā atradošos kārtridžu nomaiņu.
Daži auto īpašnieki, izmantojot nekvalitatīvo gāzi (bet tas dažreiz sastopas), uzstāda dažus filtrus, līdz ar to pagarinot gāzes sprauslu resursu.