• Tālrunis

    Phone

    +371 67377847

  • E-pasts

    E-mail

    serviss@autogaz.lv

Blogs par autogāzi

Auto gāzes baloni. Izmēram ir nozīme.

Dec 222015

Cik ir cilvēku, tik ir domu, bet piemēri tam rodas visur – gāzes balonu industrija arī nav izņēmums. Katra klienta priekšā, kas jau izgāja stadiju „būt vai nebūt” automobiļa gāzes iekārtas uzstādīšanas rentabilitātes jautājumos, rodas dilemma – kādu gāzes balonu izvēlēties? Dotais raksts nepalīdzēs veikt izvēli Jūsu vietā, bet sniegs informāciju pārdomāšanai.

Sākotnēji, neatkarīgi no Jūsu izvēlētā gāzes balona tipa, ir vērts teikt par to, kas tieši ir balons automobiļa gāzes veidam „propāns-butāns”. Visi baloni, ir izgatavoti no lokšņu tērauda ar biezumu no 3 līdz 5 milimetriem (atkarībā no uzstādīšanas vietas), kas tiek pakļauta termiskai apstrādei un kas garantē augstu stiprību un izturību pret kritisko deformāciju. Izgatavojot gāzes tilpni, katrs simtais eksemplārs no partijas tiek pakļauts stiepes stiprības testam un, atkarībā no rezultātiem, tiek pieņemts lēmums par visas partijas norakstīšanu pārstrādei, vai par izlaidi pārdošanā. Katrs balons atsevišķi iziet 45 bāru spiediena noturēšanas testu (turklāt, ka „kaujas” apstākļos balons noturēs tikai 15 bārus). Tādējādi, ražotājs garantē augsto gala produkta tehnoloģiskumu, kā arī patērētāja ekspluatācijas drošību.

Automobiļa gāzes baloni tiek iedalīti divos tipos – cilindriskos un toroidālos. Cilindriskie („cilindri”) baloni ir savas lietas pamatlicēji un sākotnēji vienmēr bija nokrāsoti sarkanā krāsā – pašlaik tie, likumsakarīgi, lai nepiesaistītu lieku uzmanību, tiek nokrāsoti melnā krāsā. Dotā balona veida priekšrocības ir liels apjoms, kā arī izvietošanas daļas mobilitāte bagāžas nodalījumā (gareniski / šķērsām, tuvāk / tālāk). Protams, šis uzstādīšanas veids pietiekami stipri samazina bagāžnieka apjomu, un ir vērts iepriekš pārdomāt ar to saistītos riskus – nav iespējams ievietot bērnu ratiņus vai garu sporta inventāru.

Cilindrisks balons

Toroidālie („tori”) baloni atnāca autogāzes pasaulē nedaudz vēlāk, bet ļoti ātri guva popularitāti, pateicoties ekspluatācijas ērtībai. Šim balona tipam ir rezerves riteņa forma, un tas tiek uzstādīts tieši pēdējā vietā. Dažāda balonu izmēra pieejamība dod iespēju izvēlēties maksimāli izmēram atbilstošo balonu konkrētam transportlīdzeklim – neatkarīgi, kāds ritenis bija bagāžniekā, rezerves (avārijas) ritenis vai pilnvērtīgs disks. Toroidālie baloni atšķiras ar uzstādīšanas vietu – automobiļiem, kuri pārvada rezerves riteni no ārpuses zem bagāžas nodalījuma (daudziem džipiem un ģimenes mikroautobusiem), tiek izlaisti atsevišķie baloni ar marķējumu „OUT” – tie ir izgatavoti no daudz biezākā tērauda, kā arī ir aprīkoti ar ārējiem stiprināšanas elementiem.

Toroidals balons OUT

Uzstādot toroidālo balonu automobiļa salonā, izmanto balonus ar atzīmi „IN” – to stiprinājums ir uzstādīts centrālajā daļā.

Toroidals balons IN

Daudzus klientus uzreiz samulsina tas fakts, ka, uzstādot tādu balona veidu, viņi drīz pārstās vadāt līdzi rezerves riteni un jutīsies „neaizsargāti” riepas caurduršanas gadījumā. Šeit pierunāšanas ir veltīgas, un vienkārši, piemēram, ir jāatceras pēdējā reize, nu kaut vai biežums, ar kuru jums nākas izņemt rezerves riteni no bagāžas nodalījuma. Esam praktiski pārliecināti, ka atceras nedaudzi, kā vispār izskatās viņu pārvadāmais rezerves ritenis.

Tādējādi, mēs nonācām pie tā, ka katram, kas sastopas ar automobiļa gāzes balonu, ir pašam jāpieņem lēmums par to, – kas viņam der visvairāk, bet pēc tam tehnisko jautājuma daļu uzņemas uzstādīšanas speciālisti.


Twitter Facebook Google+