• Tālrunis

    Phone

    +371 67377847

  • E-pasts

    E-mail

    serviss@autogaz.lv

Blogs par autogāzi

Auto gāzes baloni. Izmēram ir nozīme.

Dec 222015

Cik ir cilvēku, tik ir domu, bet piemēri tam rodas visur – gāzes balonu industrija arī nav izņēmums. Katra klienta priekšā, kas jau izgāja stadiju „būt vai nebūt” automobiļa gāzes iekārtas uzstādīšanas rentabilitātes jautājumos, rodas dilemma – kādu gāzes balonu izvēlēties? Dotais raksts nepalīdzēs veikt izvēli Jūsu vietā, bet sniegs informāciju pārdomāšanai.

Sākotnēji, neatkarīgi no Jūsu izvēlētā gāzes balona tipa, ir vērts teikt par to, kas tieši ir balons automobiļa gāzes veidam „propāns-butāns”. Visi baloni, ir izgatavoti no lokšņu tērauda ar biezumu no 3 līdz 5 milimetriem (atkarībā no uzstādīšanas vietas), kas tiek pakļauta termiskai apstrādei un kas garantē augstu stiprību un izturību pret kritisko deformāciju. Izgatavojot gāzes tilpni, katrs simtais eksemplārs no partijas tiek pakļauts stiepes stiprības testam un, atkarībā no rezultātiem, tiek pieņemts lēmums par visas partijas norakstīšanu pārstrādei, vai par izlaidi pārdošanā. Katrs balons atsevišķi iziet 45 bāru spiediena noturēšanas testu (turklāt, ka „kaujas” apstākļos balons noturēs tikai 15 bārus). Tādējādi, ražotājs garantē augsto gala produkta tehnoloģiskumu, kā arī patērētāja ekspluatācijas drošību.

Automobiļa gāzes baloni tiek iedalīti divos tipos – cilindriskos un toroidālos. Cilindriskie („cilindri”) baloni ir savas lietas pamatlicēji un sākotnēji vienmēr bija nokrāsoti sarkanā krāsā – pašlaik tie, likumsakarīgi, lai nepiesaistītu lieku uzmanību, tiek nokrāsoti melnā krāsā. Dotā balona veida priekšrocības ir liels apjoms, kā arī izvietošanas daļas mobilitāte bagāžas nodalījumā (gareniski / šķērsām, tuvāk / tālāk). Protams, šis uzstādīšanas veids pietiekami stipri samazina bagāžnieka apjomu, un ir vērts iepriekš pārdomāt ar to saistītos riskus – nav iespējams ievietot bērnu ratiņus vai garu sporta inventāru.

Cilindrisks balons

Toroidālie („tori”) baloni atnāca autogāzes pasaulē nedaudz vēlāk, bet ļoti ātri guva popularitāti, pateicoties ekspluatācijas ērtībai. Šim balona tipam ir rezerves riteņa forma, un tas tiek uzstādīts tieši pēdējā vietā. Dažāda balonu izmēra pieejamība dod iespēju izvēlēties maksimāli izmēram atbilstošo balonu konkrētam transportlīdzeklim – neatkarīgi, kāds ritenis bija bagāžniekā, rezerves (avārijas) ritenis vai pilnvērtīgs disks. Toroidālie baloni atšķiras ar uzstādīšanas vietu – automobiļiem, kuri pārvada rezerves riteni no ārpuses zem bagāžas nodalījuma (daudziem džipiem un ģimenes mikroautobusiem), tiek izlaisti atsevišķie baloni ar marķējumu „OUT” – tie ir izgatavoti no daudz biezākā tērauda, kā arī ir aprīkoti ar ārējiem stiprināšanas elementiem.

Toroidals balons OUT

Uzstādot toroidālo balonu automobiļa salonā, izmanto balonus ar atzīmi „IN” – to stiprinājums ir uzstādīts centrālajā daļā.

Toroidals balons IN

Daudzus klientus uzreiz samulsina tas fakts, ka, uzstādot tādu balona veidu, viņi drīz pārstās vadāt līdzi rezerves riteni un jutīsies „neaizsargāti” riepas caurduršanas gadījumā. Šeit pierunāšanas ir veltīgas, un vienkārši, piemēram, ir jāatceras pēdējā reize, nu kaut vai biežums, ar kuru jums nākas izņemt rezerves riteni no bagāžas nodalījuma. Esam praktiski pārliecināti, ka atceras nedaudzi, kā vispār izskatās viņu pārvadāmais rezerves ritenis.

Tādējādi, mēs nonācām pie tā, ka katram, kas sastopas ar automobiļa gāzes balonu, ir pašam jāpieņem lēmums par to, – kas viņam der visvairāk, bet pēc tam tehnisko jautājuma daļu uzņemas uzstādīšanas speciālisti.


Twitter Facebook Google+

Kur ir labākā autogāze? Pārbaudam Statoil

Dec 062015

Kā arī bija solīts, mūsu uzņēmums rīko neatkarīgo gazes uzpildes stacijās piedāvāto autogāzes kvalitātes testu. Par pirmo izvēlēto staciju mūsu eksperimentam bija pasludināts Skandināvu gigants Statoil (nosaukuma maiņa uz Circle K no 2017. gada). Eksperimenta galvenais varonis, kā arī bija ieplānots, ir Ford Focus. Eksperimenta laikā auto tiek izmantots tikai pilsētas ietvaros un veic ikdienas automašīnas lomu braucot katru rītu no Pārdaugavas uz centru (cauri visiem sastrēgumiem).

Lai eksperiments būtu maksimāli precīzs, mēs izbraucām divas pilnas gāzes tvertnes kuras tika uzpildītas viena zīmola uzpildes stacijā, bet dažādās uzpildes lokācijās. Pirmā gāzes tvērtne tika uzpildīta Statoil stacijā Anniņmuižas bulvārī 25.

Statoil Imanta

Statoil Imanta

Pirmā etapa cena (paldies STATOIL kartei par atlaidi):

Statoil autogāze čeks

Noskrējiens pēc pirmās gāzes tvertnes (315 km)

Statoil noskrējiens

Par otro uzpildes staciju eksperimenta ietvaros kļuva Statoil stacija Brīvības gatvē 265.

Statoil Brivibas

Statoil Brivibas

Noskrējiens pēc otrās gāzes tvertnes (335 km):

Statoil noskrējiens

Rezultāts ir sekojošs - mašīnas dzinēja darbība bija mērena bez raustībām un šķaudīšanas. Noskrējiena ziņā arī nav starpības - mašīna katru rītu tika iesildīta pirms braukt ārā no garāžas. Strādāja tukšgaitā bez raustībām un, pat ņemot vērā mazu dzinēja ietilpību, ļoti agresīvi startēja uz luksoforiem bez “bedrēm” starp ātrumiem.

Mēs arī salīdzinājām šķidrās fāzes filtra stāvokli pirms un pēc Statoil autogāzes.

Filtri pēc Statoil autogāzes

Pirmais testa brauciens ir beidzies un mēs savukārt uzsākam otro - tagad testējot PRO GAZE uzpildes stacijās piedāvāto autogāzi. Sekojiet mūsu Facebook lapai lai zināt visu par pareizo un ekonomisko autogāzes ekspluatāciju.


Twitter Facebook Google+

Automobilis ar gāzes iekārtu – iegādāties vai nē?

Nov 202015

Kam Jūs pievēršat uzmanību, kad izvēlaties sev lietoto automobili iegādei, tādos populāros Latvijas sludinājumu portālos kā SS.LV, Auto24.lv u.c.? Parasti Jūs pievērsīsiet savu acu skatu tādiem automobiļa galvenajiem raksturlielumiem un parametriem kā izlaiduma gads, nobrauktais attālums, dzinēja apjoms. Tas, vai automobilim ir uzstādīts autogāzes aprīkojums tiek uzskatīts par patīkamu papildinājumu, “bonusu” un nelielu karmas plusiņu salīdzinājumā ar tādu pašu auto, bet bez autogāzes. Bet kas notiek pēc tam, kad Jūs nopirkāt automobili, kas ir aprīkots ar alternatīvās degvielas barošanas sistēmu? Gadās, ka auto īpašniekam laimējās un viņš sāk taupīt naudas līdzekļus jau sākot ar pirmajiem nobrauktiem kilometriem, bet gadās arī tā, ka sistēma, kas sākotnēja bija paredzēta taupībai, pieprasa papildus naudas līdzekļu ieguldījumu. Šī posta mērķis ir norādīt uz tiem faktoriem, kurus būtu jāņem vērā, lai nepārmaksātu par jau uzstādītu aprīkojumu.

BMW ar autogāzes sistēmu

Iegādājoties auto, kas ir aprīkots ar automobiļa gāzes sistēmu, ir vērts pievērst uzmanību šādām lietām:

  1. Garantijas lapa/talons uzstādītajam aprīkojumam. Kurš ir atbildīgs par uzstādītās sistēmas kvalitāti? Kvalificētais serviss vai santehniķis Janka no tuvējā garāžas kooperatīva?
  2. Gāzes aprīkojuma uzstādījuma datums. Sistēmas novitāte vismaz ir atkarīga no tā, kurā desmitgadē tā ir tikusi uzstādīta.
  3. Tehniskās apkalpošanas regularitāte. Cik bieži gāzes sistēma tikusi iestatīta un apkalpota ilgā laika periodā.
  4. Uzstādītās sistēmas vizuālā kārtība. Kvalificētais serviss nekad neatstās pēc sevis atkailinātu vadu vai noplēstu izolāciju. Sistēmai ir jāatrodas maksimālās izolācijas stāvoklī, kā arī cieši nostiprinātai pie auto korpusa. Gadījumā, ja šīs prasības nav ievērotas, visdrīzāk gāzes barošanas sistēmā iejaucās nekvalificēta meistara roka.
  5. Gāzes smakas esamība/neesamība salonā. Gāzes smakas klātbūtne var nozīmēt to, ka sistēma nav pietiekami hermētiska (zem dzinēja vāka vai bagāžas nodalījuma), kā arī gumijas cauruļu nodilumu (kurus ir nepieciešams nomainīt).
  6. Gāzes balona atestācijas termiņš. Daudzi pārdevēji un uzstādītāji var apgalvot, ka gāzes balonam nav sava ekspluatācijas termiņa, bet tomēr tas neatbilst patiesībai. Katram gāzes balonam ir jābūt atestētam un ir jābūt savam noteiktajam ekspluatācijas termiņam. Pretējā gadījumā automobiļa īpašnieks riskē neiziet ikgadējo tehnisko apskati.
  7. Balona vizuālais stāvoklis. Visbiežāk tas ir attiecināms uz tiem baloniem, kas nostiprināti transportlīdzekļa ārpuses. Dziļās korozijas pēdas un deformācijas negarantē balona ekspluatācijas drošību un ilglaicību.
  8. Spontānā pārslēgšana uz benzīnu. Ja automobiļa gāzes sistēma nav pietiekami labi iestatīta, nospiešana uz gāzes pedāli var izraisīt pēkšņo dzinēja darba pārslēgšanu no gāzes uz benzīnu.
  9. Vai automobiļa tehniskajā pasē ir atzīmē par gāzes aprīkojuma uzstādījumu? Jā šādas atzīmes nav, tad jaunam īpašniekam ir izredzes “iekrist” papildus izmaksās, kas ir saistītas ar nekvalitatīva sistēmas uzstādījuma nepilnību novēršanu, lai sekmīgi izietu tehnisko apskati un reģistrēt aprīkojumu.

Kā redzams no augstākminētā, automobiļa gāzes aprīkojuma esamība var būt ne tikai liela priekšrocība, kas palīdz palīdz ietaupīt naudu uz katra soļa un ceļa kilometra, bet arī var atstāt nepatīkamu iespaidu no tā lietošanas, ja sistēma tika uzturēta sliktā darba kārtībā un tika montēta ignorējot standartus un noteikumus.

Tomēr, ja Jūs gribat saņemt kvalificētu ekspertu viedokli par izvēlēto auto ar gāzes iekārtu, mēs būsim priecīgi redzēt Jūs mūsu servisā, kas atrodas Rīgā, Sēlpils ielā 5.

 


Twitter Facebook Google+

Kur ir kvalitatīvākā autogāze?

Nov 062015

Darbojoties daudzus gadus autogāzes biznesā, mēs nereti dzirdam vienu un to pašu jautājumu - “kur ir labāk uzpildīt savu auto?”. Parasti, automobiļu gāzes uzpildes stacijas izvēle ir vienkārša – izvēle krīt uz to, kas atrodas tuvāk mājai vai arī pa ceļam uz mājām (darbam). Klienti, kas aktīvi izmanto savu transportlīdzekli brīvdienās bieži vien maina savus ierastos maršrutus un uzpilda auto tur, kur “pagadās” vai arī ar atladi.

Uzņēmums AUTOGAZ.LV ir pieņēmis lēmumu veikt t.s. “kontroles iepirkumu” vai, vienkāršiem vārdiem runājot, neatkarīgu autogāzes degvielas testu Rīgā. Testā ietilpst nobrauktā attāluma, filtru tīrības un dzinēja darbības rādītāju salīdzinājumu ar dažādu gāzes degvielas izmantošanu. Dotajam testam mēs izvēlējamies piecus uzpildes staciju tīklus:

  1. Statoil Latvia
  2. Latvijas Propana Gāze (LPG)
  3. Lukoil
  4. Eko Gaze
  5. Pro Gaze

Transportlīdzekļa izvēle testa veikšanai ir kritusi uz Ford Focus II (restyle). Zemāk ir aplūkoti auto raksturlielumi:

  • Izlaides gads: 2011
  • Dzinēja apjoms: 1.6 l
  • Jauda: 74 kW
  • Sadales kārba: mehāniskā
  • Nobrauktais attālums: 48 300 km

Ford Focus 2011. gada autogāzes testiem

Automobīlī uzstādīta jaunākās paaudzes sadalītā gāzes ieplūduma sistēma. Sistēma ir komplektēta sekojoši:

  • Reduktors Tomasetto
  • Sprauslas HANA Gold
  • Vārstuļu ieeļļošanas sistēma Flashlube
  • KME Nevo elektronika
  • Šķidrās fāzes filtrs
  • Gāzes fāzes filtrs KME (ar kārtridžu)
  • Tomasetto multivārstulis
  • FARO karbona caurules
  • Šļūtenes Parker
  • KME pārslēgšanas poga
  • Balons (53 litru) rezerves riepas vietā
Ford Focus KME Nevo
Reduktors Tomasetto Vārstuļu ieeļļošanas sistēma Flashlube
Balons (53 litru) rezerves riepas vietā

Šis tests tiks sadalīts uz septiņām daļām (šī ir pirmā), kur lasītāji spēs izlasīt par katru uzpildes staciju atsevišķi kā arī par katru iegūto rezultātu. Pēdējā testa rakstā mēs apkoposim visu iegūto informāciju un veiksim salīdzinājumu. Sekojiet mūsu Facebook lapai un esiet lietas kursā!


Twitter Facebook Google+
← Vecie ieraksti Jauni ieraksti →