Mar 292016Pastāv viedoklis, ka, automobilim darbojoties ar gāzi, ir „jādeg” zīmei CHECK (dzinēja kļūda). Tie ir maldi. Ja iedegas zīme tikai darbojoties ar gāzi, bet ar benzīnu tās nav, tad tas nozīmē, ka ir problēma, un tā ir jānovērš. Ir liels cēloņu daudzums, kuri ietekmē kļūdu rašanos: gan liess vai trekns degvielas maisījums, gan nepareizi izvēlētā iekārta (reduktors, sprauslas), gan elektronikas pieslēgšana, gan gāzes pievade utt.
Daži servisi lielās, ka tie uzstāda sistēmas, kuras automātiski dzēš kļūdas, taču tas neatrisina problēmu. Kļūdas vienalga ir, un tās var ietekmēt dzinēja darbību. Likumsakarīgi, tādas sistēmas ir zemas kvalitātes, un vienkārši nav spējīgas atrisināt radušās problēmas.
CHECK, darbojoties ar gāzi, izpaužas dzinēja problēmu iemesla dēļ, parasti, visbiežāk, tas ir automobiļa aizdedzes sistēmas darbnederīgums. Šī kļūda (aizdedzes izlaišanas) rodas, jo ar gāzi degvielas maisījuma aizdegšanas prasības ir daudz augstākas, nekā ar benzīnu. Ir ļoti svarīgi novērot aizdegšanas elementus (sveces, vadi, spoles). Lambda zondes arī ietekmē kļūdas rašanos un, ja tās ir darbnederīgas, tad borta dators nepareizi regulē benzīna, atbilstoši, arī gāzes padevi (visbiežāk, darbnederīgās zondes noved pie degvielas palielinātā patēriņa).
Ja parādīsies CHECK, nav jāpadodas panikai. Zīme CHECK – tā ir informācijas zīme, kas brīdina par kaut kādu darbnederīgumu. Ja Jūsu automobilis nepazaudēja iespēju kustēties – dodieties uz kvalificēto servisu, kur Jums varēs sniegt kvalitatīvo palīdzību. Diagnosts noteiks cēloni un pateiks, kas ietekmēja tā rašanos. Ja kļūda radusies gāzes vainas dēļ, nav pietiekami dzēst to, ir jāveic gāzes iekārtas regulēšana (programmēšana), lai šī kļūda atkal nerastos.
Nav jābaidās no gāzes iekārtām Jūsu automobilī. Mūsdienīgai gāzes iekārtai, ja tā ir kvalitatīvi uzstādīta pēc visām prasībām un normām, ir liels aizsardzības pakāpju daudzums. Iekārta kalpos Jums ilgus gadus, būtiski taupot Jūsu budžetu.
Veiksmi uz ceļiem!
Mar 202016Latvijas Propāna Gāze vai parasti LPG – ceturtais mūsu autogāzes testa dalībnieks. Visā Latvijā LPG saskaita 37 gāzes uzpildes stacijas, un, šobrīd tas ir vislielākais tīkls valstī, turklāt šajā gadā LPG atklāja divas jaunas stacijas.
Pirmo uzpildi testa nolūkā mēs izdarījām pildnē pēc adreses Kurzemes pr., 15a. Ir jāatzīmē, ka darba laikā uzpildi veic operators, pārējā laikā vadītājiem ir iespēja patstāvīgi izdarīt uzpildi (gāzes uzpildes pistoles lietošanas instrukcija ir aprakstīta turpat).
Šoreiz 53 litru balonu izdevās piepildīt 42.40 litru apjomā (vērtība 21.41 eiro, taču, pateicoties atlaižu kartei, cena pazeminājās līdz 19.59).
Pilsētas apstākļos (ar visiem no tā izrietošiem sastrēgumiem) ar pirmo tvertni izdevās nobraukt 353.8 km.
Nākamo uzpildi mēs izdarījām pēc adreses Skanstes iela, 6. Var veikt apmaksu gan pie pildnes, gan arī personīgi pie operatora.
Šoreiz balonā ietilpa 41.91 litru (vērtība ir 21.16 eiro).
Ar otro tvertni, tajos pašos maksimāli tuvinātos apstākļos, mēs nobraucām 330.6 kilometrus.
Filtrs pēc divām uzpildēm LPG:
Kopumā mēs bijām apmierināti gan ar gāzes kvalitāti (mašīna neslāpst, dzinējs strādāja vienmērīgi), gan ar piedāvāto servisu. Būsim priecīgi, ja jūs dalīsieties ar saviem iespaidiem par uzpildēm LPG mūsu Facebook lapā.
Feb 142016Trešais Latvijas gāzes uzpildes staciju testēšanas posms tuvojas beigām. Šoreiz par eksperimenta varoni kļuva Krievijas gigants – kompānija „Lukoil”, kas ir pārstāvēta Latvijas tirgū kopš 1993. gada. Kompānija uzstādīja 57 uzpildes stacijas visā valstī, 43 no tām piedāvā autogāzi.
Mūsu eksperiments sākās ar uzpildes staciju pēc adreses: Krasta ielā, 50.
53 litru balonā izdevās uzpildīt 41,80 litru (vērtība – 20,86 eiro, bet, izmantojot karti Paldies, cena samazinājās līdz 19,61 eiro).
Ar pirmo tvertni, braucot tieši pilsētas apstākļos, izdevās pārvarēt 353,2 kilometru attālumu.
Otrais balons bija uzpildīts uzpildes stacijā pēc adreses: Anniņmuižas bulvārī, 75.
Šoreiz tajā pašā balonā ietilpa 42,63 degvielas litru (cena ar atlaides karti – 20,59 eiro).
Ar šīs uzpildes stacijas gāzi automobilis nobrauca 415,1 km, kas pašlaik ir rekords. Ekspluatācijas apstākļi bija maksimāli vienādi.
Attiecībā pret gāzes filtra tīrību – skatāmies foto zemāk:
Automobilis neraustās gan kustības laikā, gan arī darbojoties tukšgaitas apgriezienos, tāpat arī netika novērotas problēmas ar ieskrējienu un gaitas raksturojumiem, darbojoties ar šī piegādātāja gāzi. Būsim pateicīgi saņemt Jūsu komentārus un stāstus par Jūsu pieredzi, darbojoties ar gāzes uzpildes stacijām „Lukoil”. Bet mēs turpinām mūsu testu ar gāzes uzpildes staciju „Latvijas Propāna Gāze”.
Jan 062016Lūk, sākās darbdienas jau Jaunajā 2016. gadā. Izmantojot gadījumu, AUTOGAZ.lv kompānijas komanda gribētu apsveikt savus partnerus un potenciālos klientus ar jau pagājušiem svētkiem! Ar vārdu „partneris” mēs paredzam gan kompānijas, ar kurām sadarbojamies, gan arī mūsu klientus – vienmēr esam priecīgi uzturēt draudzīgo saskarsmi.
Šodienas ieraksts blogā ir veltīts mūsu gāzes uzpildes staciju veicamajam testam. Daudzas reizes mēs saņēmām komentārus no pastāvīgiem AUTOGAZ.lv lapiņas dalībniekiem Facebook, ka veiktais tests ir ieildzis, un ka varētu pabeigt to reizēs ātrāk. Mēs piekrītam sabiedrības domām un steidzamies izskaidrot, ka pārbaude tiek veikta brīvajā no darba laikā ar automobili, kuru, likumsakarīgi, diezgan maz izmanto. Tādējādi mēs cenšamies radīt maksimāli identiskos apstākļus visu uzpildes staciju pārbaudei.
Tuvojas beigām ProGāze tīkla uzpildes staciju tests. Pirmo uzpildi mēs veicām pēc adreses – Buļļu iela 2a, Rīga. Balons ietilpināja sevī 43,70 litrus. Uz vietas bija visi nepieciešamie pārejas savienojumi, t. i., nenāktos iegādāties savu. Gribētos atsevišķi pateikties šīs uzpildes stacijas draudzīgajam kolektīvam. Fotogrāfijas no notikumu vietas.
Automobilis ar gāzi varēja nobraukt 360 km. Gaitas raksturojumi neatšķiras no gāzes, ko uzpildīja Statoil – mašīna ieskrējās tāpat un darbojās līdzeni tukšos apgriezienos.
Tāda paša piegādātāja otrā balona uzpildei bija izvēlēta uzpildes stacija pēc adreses – Mūkusalas iela 73, Rīga. Tāpat arī tur bija visi pārejas savienojumi. Šoreiz balons ietilpināja 44,16 litrus.
Automobilis ar gāzi varēja nobraukt 413 km.
Gribētos atsevišķi atzīmēt nemazsvarīgo detaļu – uzpildi ProGāze stacijās veic uzpildes stacijas darbinieki. Kas attiecas uz gāzes kvalitāti, tad, pārbaudot gāzes filtru, kas izgāja 773 km ar ProGāze gāzi, praktiski nebija redzamas piesārņojuma pazīmes.
Šobrīd mēs veicam tikai katras uzpildes stacijas no mūsu saraksta iepazīstināšanas testēšanu – lielu apskati – salīdzināšana tiks izdarīta pēc visu uzpildes staciju rezultātiem. Ja Jums ir slikta vai laba pieredze, kas ir saistīta ar šo uzpildes stacijas darbu, tad lūdzam pastāstīt par to savos komentāros – būsim priecīgi izmantot tos gala rezultātu sagatavošanā.
Tāpat arī steidzamies atgādināt, ka šis tests tiek veikts tikai iepazīstināšanas nolūkos, un tā nav nevienas no gāzes uzpildes stacijām reklāmas kampaņa. Paldies!