Mar 312017Pie mums bieži griežas ar sūdzībām par gāzes līmeņa devēju; piemēram, dati tiek nekorekti attēloti. Bet devēja iestatīšanai nemaz nav obligāti braukt uz servisu; automašīnas īpašniekam ir iespēja patstāvīgi iestatīt pilnu gāzes līmeņa rādījumu diapazonu uz vadītāja ierīču paneļa.
Automātiskā kalibrēšana ir jāveic gāzes uzpildīšanas laikā, kad balons ir tukšs. Automātiskās kalibrēšanas procedūra notiek sekojoši:
- Ieslēdziet aizdedzi (gāzes balonam ir jābūt tukšam).
- Pārslēdziet sistēmu uz benzīnu (devējā nedeg neviena gaismas diode).
- Izslēdziet aizdedzi.
- Ieslēdziet aizdedzi (dzinējam nav jādarbojas).
- Nospiediet vadības devēja pogu un noturiet 15-20 sekundes.
Apmēram pēc 10 sekundēm kontrolleris ieslēgs vārstus un paziņos par darbu ar gāzi (ilgstošs signāls). Noritot 5-10 sekundēm kopš gāzes vārstu atvēršanas brīža (kad joprojām ir nospiesta poga), panelis sāks signalizēt par gāzes līmeņa indikatora kalibrēšanas režīmu. Uzgaidiet 5 sekundes līdz stabila minimālā gāzes līmeņa nostabilizēšanai.
- Ieslēdziet aizdedzi.
- Uzpildiet pilnu balonu.
- Ieslēdziet aizdedzi.
- Pagaidiet, kamēr panelis pabeigs signalizēt par kalibrēšanas režīmu.
- Kalibrēšana ir beigusies.
Ja panelis parāda nepareizu degvielas līmeni pēc kalibrēšanas, tad tas var nozīmēt, ka tā bija nepareizi izpildīta – process ir jāatkārto pirms nākamās uzpildes.
No gāzes līmeņa indikatora automātiskās kalibrēšanas režīma var iziet, atkārtoti nospiežot degvielas izvēles pogu (gaismas diode nodziest, un sistēma pāriet uz darba ar benzīnu režīmu).
Ja tomēr jums vēl palika jautājumi, tad atbrauciet pie mums uz servisu.
Dec 202016Gāzes sistēmā tiek izmantoti rupjās un smalkās attīrīšanas filtri. Ja rupjās attīrīšanas (šķidrās fāzes) filtri pēc savas funkcijas praktiski neatšķiras viens no otra, varbūt tikai ar izmēriem, tad smalkās attīrīšanas (iztvaikotās fāzes) filtri ļoti aktīvi ietekmē gāzes sistēmas darba ilgumu (resursu). Tie var būt vienkāršie – ar kartona pildījumu, un sarežģītie – dažādas formas daudzslāņainās konstrukcijas.
Lētos filtrus, kurus uzstāda ietaupījuma nolūkos, var (netraucēti) izpūst ar gaisu pēc 100-200 tūkst. km, kas liecina par to, ka tie netiek galā ar savu funkciju. Daudz dārgākie filtri, kuri sastāv no vairākiem dažādu materiālu slāņiem, ievērojami labāk izpilda šo funkciju, un pēc 10-15 tūkst. km tos jau nevar izpūst, kas prasa tajā atradošos kārtridžu nomaiņu.
Daži auto īpašnieki, izmantojot nekvalitatīvo gāzi (bet tas dažreiz sastopas), uzstāda dažus filtrus, līdz ar to pagarinot gāzes sprauslu resursu.
Nov 242016Bieži uzdod jautājumu, kā pareizi ir jābūt ierīkotai gāzes iekārtai automobilī? Ir gadījumi, kad automobili "apgriež atpakaļ" no tehniskās apkalpošanas nekvalitatīvi uzstādītās sistēmas dēļ, vai parastajā servisā nevar nokļūt līdz vajadzīgiem automobiļa mezgliem, kas noved pie neprofesionāli izpildītā darba. Pats galvenais – tas ir akurātums un drošības noteikumu ievērošana, kuri ir izstrādāti speciāli gāzes iekārtas uzstādītājiem.
Mēģināsim izprast pēc kārtas. Zempārsega telpā izvietojas elektronika, reduktors un sprauslas, savukārt balons parasti ir uzstadīts auto bagāžniekā.
- Elektroniskais bloks tiek izvietots no ūdens aizsargātajā vietā, un tā vadi tiek iepakoti un salikti tā, lai tie netraucētu citu speciālistu darbu, kā arī nevarētu izraisīt īsslēgumu, un tā rezultātā, instalācijas aizdegšanās.
- Reduktors tiek uzstādīts, pēc iespējas, ērtā brīvā telpā (vēlams ar piekļuvi tam) apkalpošanai un profilaksei.
- Gāzes sprauslas, likumsakarīgi, izvietojas dzinēja augšējā daļā, ir svarīgi, lai tās būtu nostiprinātas, šļūtenes un vadi, kas ved pie tiem, netraucētu dzinēja apkalpošanu. Protams, ir patīkami, kad atveri pārsegu, un tur ir viss skaisti, gāzes elementi ir nostiprināti, vadi un šļūtenes ir blīvi salikti, estētika – tas ir spēks!
- Balons – tā ir viena no galvenajām gāzes iekārtas detaļām. Nav svarīgi, kādu balonu jūs izvēlēsieties – cilindrisko vai toroidālo, pamatprasība – lai tas būtu droši nostiprināts, un caurules, kuras ved no tā, atrastos pietiekamā attālumā no slāpētāja, un nenokļūtu zem kustošiem mehānismiem.
Kad iekārta tiek uzstādīta pēc visām ražotāja un pārbaudošo institūciju (CSDD) prasībām un rekomendācijām, automobilis droši kalpos jums ilgus gadus un atnesīs ne tikai ekonomisko izdevīgumu no braukšanas ar gāzes kurināmo, bet arī morālo un estētisko apmierinājumu.
Oct 232016Ko darīt, kad dzinējs darbojas nevienmērīgi ar gāzveida kurināmo? Vispirms ir jāpārliecinās, kā darbojas motors ar benzīnu, pārslēgt degvielas tipu ar pogu, kas atrodas salonā. Ja ar benzīnu dzinējs darbojas nevienmērīgi, ir jāveic dzinēja diagnostika, jāatklāj cēlonis un jānovērš tas.
Ja ar benzīnu dzinējs darbojas vienmērīgi, tad jau vajag pārbaudīt gāzes sistēmu. Tāpat arī šeit ir jāņem vērā, ka, darbojoties ar gāzi, ir ļoti svarīgi laba aizdedzes sistēmas (sveču, spoļu, vadu), kā arī dzinēja gaisa filtra stāvoklis. Gadās, dzinējs darbojas nevienmērīgi gaisa piesūces dēļ – to ir viegli pārbaudīt ar ēteri (aerosols). Ja viss iepriekš teiktais ir pārbaudīts, tad brauciet uz gāzes servisu, kur speciālisti diagnosticēs gāzes sistēmu un atklās traucējumu.
Visbiežāk dzinēja darba ar gāzi nevienmērīgumu ietekmē gāzes sprauslu traucējums, kuras atbild par savlaicīgo un pareizo gāzes padevi uz ieplūdes kolektoru. Eksistē daži sprauslu veidi, viss ir atkarīgs no to resursa – tās visas ir pakļautas vai nu ķīmiskam, vai nu mehāniskam nodilumam.
Lai tās kalpotu ilgāk, vajag savlaicīgi mainīt filtrus un veikt gāzes sistēmas apkalpošanu. Tas palielinās sprauslu ekspluatācijas laiku un, kā sekas, jūsu naudas līdzekļus.
Tāpat arī darba ar gāzi nevienmērīgumu ietekmē nepareiza gāzes datora programmēšana. Ir svarīgi, lai speciālisti, kuri regulē jūsu automobili, zinātu, ko dara, tāpēc uzmanīgi attiecieties pret meistaru izvēli un viņu rekomendācijām.